sobota, 10 marca 2012

Windows 8 Consumer Preview - instalacja

Windows 8 Consumer Preview od tygodnia jest już dostępny, nadszedł czas, aby go przetestować.
Najpierw chciałem zainstalować system na maszynie wirtualnej pod VMware. Niestety, podczas instalacji coś poszło nie tak i poprawnie systemu nie udało się zainstalować. VMware przy instalacji pyta o to, jaki system jest instalowany, jeśli nie może sam tego wykryć. Możliwe, że dlatego iż wybrałem z listy Windows 7, coś w konfiguracji poszło nie tak jak powinno.
Tutaj porada dla instalujących na VMware. Jeśli podczas instalacji pojawi się błąd "The unattend answer file contains an invalid product key...", należy wyłączyć stację dyskietek. 
System został ostatecznie zainstalowany na netbooku przy pomocy opisywanego już Windows 7 USB/DVD Download Tool.
Wybrałem sposób instalacji jako upgrade. Z poziomu Windows 7 uruchomiłem setup.exe.

W pierwszym kroku następuje pytanie o klucz produktu. W poprzednim artykule pisałem, gdzie go można znaleźć.

O ile w DP byłem bardzo pozytywnie zaskoczony szybkością instalacji, nie mogę tego samego powiedzieć o CP. Czas trwania się dłuży i mam wrażenie, że instaluje się nawet dłużej od Win 7. Natomiast pozytywnie odbieram małą ilość okien dialogowych, przez które trzeba przejść.

Wreszcie po kilkudziesięciu minutach Windows 8 Consumer Preview jest zainstalowany. Czas przetestować go i opisać pierwsze wrażenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz